Založ si blog

Mladí, silní, (ne) perspektívní.

Aladár s Deziderom ma budili ráno o piatej. Už som síce nespal, pretože Jani , o ktorom sa tvrdí, že má chorobu, ktorú voláme „beteha“ kašlal už dobrú hodinu, až sa matrac o ktorý sa s ním delím natriasala. Z vyhriateho pelechu sa mi nechcelo, spomenul som si však na včerajšok, keď sme v centre mesta,ktorý je naším rajónom našli iba pootvárané kontajnery, v ktorých už nebolo nič, čo by stálo za námahu, vliezť do vnútra.

Predbehli nás určite Žigovci, ktorí sa prisťahovali do mesta iba nedávno. Vďaka tomu, že sa vyzbrojili „čelovými baterkami“, sú akční aj v noci, ba najmladší zo Žigovcov robí informátora, ktorý obchádza mesto na bicykli a v prípade, že nájde miesto, kde sa oplatí hľadať, najčastejšie sú to preplnené kontajnery, zavolá mobilom Žigovi seniorovi, ktorí riadi dispečing. Naša rodina, ktorá má striedavo 14 , ale aj 18 členov, podľa toho či sa do rána vrátia dievčatá, zarábajúce pri mestskom parku a ako rozhodol “ Dáde“, mobily majú iba oni. Vraj aby keď zbadajú policajtov, mohli si prezvoniť.

Do podpory, ktorú berieme všetci ostáva ešte skoro týždeň, tak sa s Aladárom a Deziderom vyberáme do chladného rána. Na Dezidera musíme počkať, nakoľko je na toalete v blízkych kríkoch. Už má vytiahnuté nohavice a keď príde dohováram mu, že keď si neopláchne ruky po takom výkone, môže dostať “ muribundus“, alebo žltačku typu A, ale tomu  Dezider nerozumie, tým myslím odborným výrazom, ktoré som si zapamätal, keď som bol zavretý na pol roka v Šaci. Keď som sa vrátil stal som sa v rodine zástupcom “ Dádeho“, to ako za zásluhy, veď keď som vykradol stánok s cigaretami, nefajčili v rodine iba batoľatá. Zahulená celá chatrč a keď sme sa v noci zobudili pre šlahajúce plamene, už boli na mieste okrem hasičov, aj policajti, ktorí ma hneď zobrali do basy.Niekto ma bonzol za moju dobrotu a tak som si ten polrok odsedel.

Sme pri prvých kontajneroch a oplatilo sa skôr vstať. Pizza, rožky, hnedé banány, zabalená saláma, detský bicykel bez sedadla, vetrovka, ktorú som si hneď obliekol. stará putovala pod blízku lavičku, kde sme zahodili aj deravé rifle a obal z polosuchej vianočky, ktorú stihol rovnaký osud.

Kaj džas?, pýtali sme sa Žigu ml., ktorý nás míňal s batohom na chrbte. Opre kontajneros, Barošéro, ( čo bolo priatelské oslovenie : Velká hlava). Kontajneros značí, že je velkokapacitný a to treba čím rýchlejšie povedať dispečingu. Dádemu, veď to je niečo ako zlaté rúno.

Po príchode do chatrče sme sa vyzbrojili kladivami, kliešťami a páčidlom. Pri kontajneri sme boli skôr ako sotisfikovaní Žigovci . Oplatilo sa …v Zberni železa sme dostali skoro desať €. Za polovinu sme si kúpili “ čučo“, vrátili sa do chatrče a spolu s „Dádem po vypití „čuča “ zaspali.

Je ráno, Aladár s Deziderom ma budia….. tak ako každý deň.

Priama úmera.

13.08.2023

Rozbehne. sa školský rok, zbohom prázdniny a o rok dovidenia. Niekoľko rokov dozadu, sa však vlečie problém s umiestňovaním či už škôlkarov, alebo učenia chtivých prváčikov, ktorí už niekoľko dní chodia so školskou taškou zavesenou na chrbte, doma, po byte a ukazujú sa pred mladším súrodencom s určitým dešpektom aký sú už veľký. Radosť je to ale predčasná, [...]

Medvedíci.

06.08.2022

Fauna, Flóra, ľudkovia a medvedíci, my všetci si hľadáme zaradenie a miesto na zemeguli, pri ohrození sa bránime, pri anektovaní útočime. Na Slovensku,prevláda názor , že sme národ holubičí a tak tu bola i vzácna symbioza medzi najväčšou u nás žijúcou šelmou, medveďom a človekom. Na rozdiel od amerického Grizlyho, ktorý zapríčinil nie jednu tragédiu , a ruského [...]

Vajce alebo sliepka?

15.04.2022

Ak by sme sa opýtali ukrajinského, alebo ruského vojaka na históriu, respektíve príčinu konfliktu tejto tragickej vojny,ktorá vydesí každého, kto má aspoň elementárny cit pre nezmyselné krviplienenie , tak opoveď z úst vojaka by bola rozpačitá, až žiadna. Odpoveď veliacich dôstojníkov by rovnako nebola relevantná. Teda za čo bojujeme ? Pred nami , vpravo i [...]

Polícia / Policajná páska / Policajné auto /

Hádka dvoch mužov v obci Dlhá nad Váhom sa skončila vraždou

25.04.2024 11:28

Motív a všetky okolnosti prípadu sú predmetom ďalšieho vyšetrovania.

Český predseda vlády Petr Fiala.

Ďalší odchod z Fialovej vlády: končí ministerka pre vedu a výskum

25.04.2024 11:07

Ministerka pre vedu a výskum nemala vlastné ministerstvo, ale len úrad s niekoľkými zamestnancami.

France Moulin Rouge

Ostalo len LIN ROUGE. Vrtuľa legendárneho mlyna na streche parížskeho kabaretu sa zrútila

25.04.2024 09:29

Svetoznámy kabaret je jednou z tamojších najnavštevovanejších turistických atrakcií.

izrael, hamas, zbrane

Hamas zloží zbrane, ak vznikne palestínsky štát, povedal predstaviteľ hnutia

25.04.2024 09:16

Hnutie Hamas vládne od roku 2007 v Pásme Gazy.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 38
Celková čítanosť: 96851x
Priemerná čítanosť článkov: 2549x

Autor blogu

Kategórie