Založ si blog

Rezonuje hovädzie!

— Ostro sledované hovädzie mäso dovezené z Poľska, podporené vyhláseniami Štátnej veterinárnej správy, ministerkou hospodárstva a médiami, rezonuje v negatívnom slova zmysle medzi širokou zákaznickou obcou. Šoty, ktoré boli natočené polskými investigatívnymi novinármi v inkriminovanom bitúnku, museli každému konzumentovi hovädzieho mäsa ( možno aj iného ), vyvolať nepríjemné pocity v žalúdku. Každý deň sa objaví ďalšie meno prevádzky, kde dodávateľom závadneho mäsa bol poľský bitúnok, na ktorom spracovávali mäso z chorých a nevládnych starých kráv.

V rámci nákupu som v ( doteraz ) obľúbenom obchode istého reťazca, kúpil medziiným špikové hovädzie kosti, obľubenú pochúťku, ktorú ste za “ socíku “ mohli zohnať iba po známosti, keďže na pult sa ani nedostali. Priznám sa, že po škandáli s poľskou soľou, určenej na cestný posyp a dodávanou na konzum pre ľudí a ďašími aférkami  polských potravinárov, som si častejšie všímal krajinu pôvodu a keď sa tam objavilo Poľsko, tak som tovar vrátil späť do regálu. Tentoraz som však odvážené a zabalené špikové kosti vložil do košíka ( Mae culpa ) a po zaplatení do nákupnej tašky.

Rekapitulácia nákupu a odborná kontrola manželky priniesla nepríjemné zistenie, keď na nalepenom štítku sa zaskvel pôvodca spracovania kostí :  krajina  POĽSKO. Polievka zo špikových kostí sa rozplynula do nekonzumovateľnej žbrndy, a balíček z predajne, sa v mojej sieťovke presúval späť, do ( doteraz ) obľúbenej predajne.

“ Dobrý“ odpovedala predavačka na môj pozdrav, a pokračovala „Niečo ste zabudol“? Keď som jej povedal, že všade prítomné upozornenia na závadné polské mäso sa v obchode minuli účinku, vyhlásila že štítok je chybne označený, kosti sú z Nemecka a basta. Na podniku vraj zabudli opraviť celoplošne označenie a tak keď síce málo kto kúpi mäso z Polska, oni napriek hrozbe straty tržieb z nepredaného, veselo predávajú nemecké kosti ako polské. Asi kreatívna reklama! Ešte dodala, že ich kúpila aj ona a už sa na vývar teší. Je pravdou, že bola tam ochota na výmenu tovaru za iný, no ja „prehovorený“ ich mám stále v mrazničke.

Chcel som ich reklamovať “ na podniku“ a ako dôkaz som ich teda nevymenil. Po telefonáte mi osoba konzultujúca so mnou o probléme, ktorý mám sľúbila skorú informáciu, upozornila ma aj na to, že najlepšie je zaslať žiadosť o vysvetlenie e-mailom. Po 24 hodinách som sa opäť ozval a hlas v telefóne ma informoval, že riaditeľ veľkoobchodu, žiadosť o objasnenie poslal riaditeľovi maloobchodu. Ani ďalších 24 hodín sa nik neozval, takže som uveril tvrdeniu predavačky o tom, že na podniku to trvá poriadne dlho, kým sa štítky zmenia. Asi už nebudem čítať, ktorá krajina pôvodu je dodávateľom, na podniku to aj tak napíšu až po funuse.

Priama úmera.

13.08.2023

Rozbehne. sa školský rok, zbohom prázdniny a o rok dovidenia. Niekoľko rokov dozadu, sa však vlečie problém s umiestňovaním či už škôlkarov, alebo učenia chtivých prváčikov, ktorí už niekoľko dní chodia so školskou taškou zavesenou na chrbte, doma, po byte a ukazujú sa pred mladším súrodencom s určitým dešpektom aký sú už veľký. Radosť je to ale predčasná, [...]

Medvedíci.

06.08.2022

Fauna, Flóra, ľudkovia a medvedíci, my všetci si hľadáme zaradenie a miesto na zemeguli, pri ohrození sa bránime, pri anektovaní útočime. Na Slovensku,prevláda názor , že sme národ holubičí a tak tu bola i vzácna symbioza medzi najväčšou u nás žijúcou šelmou, medveďom a človekom. Na rozdiel od amerického Grizlyho, ktorý zapríčinil nie jednu tragédiu , a ruského [...]

Vajce alebo sliepka?

15.04.2022

Ak by sme sa opýtali ukrajinského, alebo ruského vojaka na históriu, respektíve príčinu konfliktu tejto tragickej vojny,ktorá vydesí každého, kto má aspoň elementárny cit pre nezmyselné krviplienenie , tak opoveď z úst vojaka by bola rozpačitá, až žiadna. Odpoveď veliacich dôstojníkov by rovnako nebola relevantná. Teda za čo bojujeme ? Pred nami , vpravo i [...]

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 38
Celková čítanosť: 96712x
Priemerná čítanosť článkov: 2545x

Autor blogu

Kategórie