Založ si blog

Všedný deň obyčajného Slováka.

Zmrznutá inovať, ktorá sa utvorila na spodnej časti nedokonale tesniaceho okna, formuje prvé lúče vychádzajúceho slnka a tie pošteklia manželku pekne na líčku a zároveň pripomenú, že cestou do práce sa mám zastaviť vo firme……….. a okno reklamovať.

„Zase som sa nevyspala,, chrápal si ako vždy.“ Stav je 1: 0 a keď nestačím postaviť na kávu, bude to ďalší gól.  Snažím sa vytvoriť vianočnú atmosféru, púšťam George Michaela. Manželke sa akoby zahmlili oči, určite si spomenula na večeri pri svietiacom stromčeku a zapálenej sviečke, keď sa plamienok odrážal v očiach, až splynul v jeden spoločný.

Neuhádol som. Na lopáriku krájala manželka cibuľu pod praženicu a do panvičky spadla slzička s komentárom „Na všetko som tu sama“ A bolo 2: 0

To už vstávala staršia dcéra, obsadila kúpelňu a ráznym zavretím dverí potvrdila svoje dominantné postavenie v oblasti  Make -upu.

Rozlúčil som sa s holením a nakoľko manželka objavila v chladničke iba jedno vajce, čo komentovala okrídlenou vetou :“Na všetko som tu sama“, nesmelo som pozdravil a unikal som k vchodovým dverám. 3:0 znamenalo  prehru o jednu triedu a ako sa vyvinie druhý polčas, ktorý ma čaká po príchode z práce, netuším.

Výťah ako stále, stál kdesi dole s otvorenými dverami a tak som absolvoval cestu peši, pospevujúc si Richarda Múlera,

Na prízemi pani upratovačka fľochla na mňa očkom s tichou otázkou : „Kde nalievajú tak skoro ráno“ a otvorené výťahové dvere viac podoprela vedrom s vodou. “ Nech vidia ľudia, že ona si veru s upratovaním tyká.

Autobus mi síce neušiel, ale nedostal som sa do vnútra, i keď primátor po ohlásení zdraženia cestovného sľúbil kvalitnejšiu MHD.

No nič, pôjdem peši, veď sú to iba tri zástavky. A to som nemal. Cestou mierne naklonenou som zistil, že prezuť topánky na zimnú prevádzku sa mi nepodarilo.Zvyčajne to je v manželkinej kompetencii, teda výmena letných za zimné a naopak, ale aspoň upravím skóre na 3 :1

Pán, ktorý mi pomáhal na nohy, zároveň volal úrazovku a presviedčal ma, že nemám používať chodníky, ktoré sú označené tabulkou :“ V zime je chodník neudržiavaný“.

K navýšeniu skóre už nedošlo. Práve naopak . Manželka ma uložila do postele, uvarila čaj, myslím, že aj s kvapkou rumu a zapálila vonnú sviečku.  Jej plamienok mala aj v očiach a keď prešiel aj do mojich, už to obyčajný deň nebol.

Ďakujem primátorovi za kvalitnú dopravu, zákonodarcom za zákon o čistení zasnežených chodníkoch ako aj kolektívu traumatológie, kam sa chystám o dva týždne, možno pôjde sadra dole. Ale to zasa prídem o manželkin čaj.

 

Priama úmera.

13.08.2023

Rozbehne. sa školský rok, zbohom prázdniny a o rok dovidenia. Niekoľko rokov dozadu, sa však vlečie problém s umiestňovaním či už škôlkarov, alebo učenia chtivých prváčikov, ktorí už niekoľko dní chodia so školskou taškou zavesenou na chrbte, doma, po byte a ukazujú sa pred mladším súrodencom s určitým dešpektom aký sú už veľký. Radosť je to ale predčasná, [...]

Medvedíci.

06.08.2022

Fauna, Flóra, ľudkovia a medvedíci, my všetci si hľadáme zaradenie a miesto na zemeguli, pri ohrození sa bránime, pri anektovaní útočime. Na Slovensku,prevláda názor , že sme národ holubičí a tak tu bola i vzácna symbioza medzi najväčšou u nás žijúcou šelmou, medveďom a človekom. Na rozdiel od amerického Grizlyho, ktorý zapríčinil nie jednu tragédiu , a ruského [...]

Vajce alebo sliepka?

15.04.2022

Ak by sme sa opýtali ukrajinského, alebo ruského vojaka na históriu, respektíve príčinu konfliktu tejto tragickej vojny,ktorá vydesí každého, kto má aspoň elementárny cit pre nezmyselné krviplienenie , tak opoveď z úst vojaka by bola rozpačitá, až žiadna. Odpoveď veliacich dôstojníkov by rovnako nebola relevantná. Teda za čo bojujeme ? Pred nami , vpravo i [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 38
Celková čítanosť: 96814x
Priemerná čítanosť článkov: 2548x

Autor blogu

Kategórie