Toto oslovenie televíznych divákov, sa v časoch keď TV .vysielanie bolo ešte v plienkach, sa objavilo na obrazovke vždy, keď na trase do domácností nastala porucha a divák bol informovaný, aby nešiel ako sa to stávalo, hneď búchať do čarovnej bedničky,,, ktorá kraľovala na čestnom mieste začiatkom šesťdesiatych rokov väčšine domácností.
Buchnutie s prvkami mágie ovládali hlavy rodín, aby naskočil opäť televízny obraz, zručnejší vedeli aj vymeniť elektrónku a vysielanie bežalo ďalej. ,Ak však naskočil na obrazovke nápis o poruche na trase , domáci si zapálil cigaretku a pokojne čakal ukončenie opravy.I Informovaný divák, -dobrý divák.
To sa ale nedá povedať o dnešnom užívateĺovi internetu, keď informácie sú prezentované neskoro, alebo vôbec.
Ako príklad je práve prebiehajúce očkovanie proti pandémii . Po akom -takom vyhlásení vždy sa usmievajúceho / neviem ale z akého dôvodu / ministra zdravotníctva, že končia rôzne výnimky prioritných občanov z titulu očkovania a vraciame sa k prvoplánu, t.j. očkovanie podľa veku. Dve kategórie očkovania chtivých adeptov začalo v zvýšenej miere surfovať po internete a stránka „gov.sk“ ešte taký záujjem nezažila.Keď majiteľ úsmevu „Mona Lizy oznámil“ s viac ako polhodinovým oneskorení otvorenie registrácie, už bolo po funuse. Neskôr ako minister, to uverejnilo jeho ministerstvo,, až v nedeľu večer.
Medzitým majitelia nároku na registráciu , teda tí, ktorí precenili svoju duševnú kondiciu,vypadli po dvoch, troch hodinách z hry,, niektorí zadriemalii pri momotónej hudbe, ktorá znela zo zapnutých mobilov prenosom z Cool centra ministerstva a, občas vetou , „Pripravte si pre urýchlenie registrácie , Covid-pasy alebo rodné čísla“
Takáto situácia je práve o informovanosti. Ľudia čakali hodiny aj preto, že do omrzenia si pripravovali Covid pasy, keď by sa v dnešnej vysoko technickej dobe dalo tou istou linkou oznámiť , Chodte si užiť trocha jarného slnka ,zabudnete na Covid, veď porucha nie je vo Vašom prijímači.
Celá debata | RSS tejto debaty